Παιδεία είναι θεμελιώδης προσανατολισμός του ανθρώπου και λειτουργία των κοινοτήτων, που αποσκοπούν στη Μόρφωση και την Εκπαίδευση, ώστε κάθε πρόσωπο να πετύχει σωστή και αυθεντική σχέση με τους άλλους.
Η Παιδεία ‘Αναγέννηση’ συναρτάται με τα Επιστημονικά Πεδία και τις Ελεύθερες Ζώνες.
Η Μόρφωση αποβλέπει στη βελτίωση της εσωτερικής, ενδοψυχικής καλλιέργειας με την ανθρωποδιαπλαστική της ικανότητα (μορφόω -ῶ = παρέχω μορφή). Ως κύριο γνώρισμα της πνευματικής ζωής και του πνευματικού πολιτισμού συντελεί, ώστε ο καθένας να είναι ικανός, κατάλληλος και αρμονικά σχετιζόμενος με την ‘Πόλιν’, δηλαδή Πολίτης – Άνθρωπος με καλή κι αγαθή μορφή (καλοκαγαθία) και ολοκληρωμένη πια προσωπικότητα.
Κύρια μορφωτικά ιδεώδη είναι το καλαισθητικό, το πολιτειακό, το θρησκευτικό, το ανθρωπιστικό και το ηθικό. Η Μόρφωση δεν έγκειται στην απόκτηση γνώσεων αλλά τις χρησιμοποιεί για ανώτερους, ηθικούς σκοπούς.
Η Παιδεία συμπεριλαμβάνει την Εκπαίδευση όντας πλατύτερη έννοια και εμπεριέχοντας την Ηθική Εκπαίδευση.
Στις εταιρείες μας, η Παιδεία ‘Αναγέννηση’ επιτυγχάνεται με προσωπικές και ομαδικές συναντήσεις, καθώς επίσης με συναντήσεις της Θεραπευτικής Κοινότητας ‘Κυψέλη’ (θεραπεία κοινοτική) και της μεγάλης αναλυτικής ομάδας ‘Κοινωνία’ (θεραπεία πολιτισμού).
Η Εκπαίδευση παριστά οργανωμένη ενέργεια και σύνολο γνώσεων, πρακτικών και τεχνικών ικανοτήτων – δεξιοτήτων, που ονομάζονται ‘πολιτιστικά αγαθά’ και παρέχονται με σχέδια και προγράμματα σε όσους ενδιαφέρονται για να πλουτίσουν με τις γνώσεις αυτές, καθώς και με νέες στάσεις – διαθέσεις ζωής.
Είναι γνώση κατανεμημένη μεθοδολογικά και ορθολογικά, ώστε να γίνεται αποδεκτή. Είναι, επίσης, σημαντική διάσταση της ανθρώπινης επικοινωνίας. Η υπερβολική, ωστόσο, τεχνικοποίηση των συστημάτων εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια τείνει να μειώσει την αξία της και να καταστρέψει το γνήσιο πνεύμα της ευρύτερης Παιδείας.
Στην Παιδεία ‘Αναγέννηση’, υπάρχουν δέκα (10) Ζώνες, που απαρτίζουν τη Βιωματική Εκπαίδευση, όπου τα θεωρητικά μαθήματα πραγματοποιούνται με άμεση ανάλυση και βιωματικό τρόπο, ιδιαίτερα μάλιστα με παραδειγματικά δρώμενα. Η Βιωματική Εκπαίδευση, τέλος, συναρτάται στενά με την Εποπτεία – Παρατήρηση. Οι δέκα Ζώνες (Σχολές) είναι οι ακόλουθες:
1. Κορμός Ψυχοθεραπειών
2. Ομαδική Ανάλυση
3. Αναπτυξιακή Συμβουλευτική Οργανισμών
4. Πλοήγηση, Αναπτυξιακό Coaching
5. Ψυχόδραμα, Κοινωνιόδραμα
6. Εικαστική Ψυχοθεραπεία
7. Μουσικοψυχοθεραπεία
8. Θεραπευτικές Κοινότητες, Περιβάλλοντα Ανάδειξης Ικανοτήτων
9. Συμβουλευτική Ζεύγους, Γονέων, Οικογένειας
10. Πολυπληθείς Ομάδες